Sider

torsdag 3. januar 2013

Bjørkekrans

Før jul fikk jeg forespørsel om jeg kunne lage en krans. Det var en kollega som ville ha en hjerteformet, ganske stor krans. Dørkransen skulle være relativt lik de jeg laget tidligere høst, og den kunne gjerne ha et fargetema. Sølv og turkis ble fargene jeg valgte å bruke.

Jeg dro på kvistejakt en morgen i desember, fangsten ble tatt med inn, jeg la kvistene i badekaret (uten vann) slik at de kunne tine litt og forhåpentlig mjukne. Utålmodig som jeg er tok det ikke lang tid før jeg begynte å bøye, vri og vende på kvistene, slik at de skulle danne en hjerteform. Det gikk veldig fint å arbeide med kvistene, selv om de ikke hadde vært inne i varmen så lenge.




Jeg ble ganske fornøyd, og igjen ble jeg overrasket over hvor greie disse kransene er å lage. Kvistene er fine å jobbe med når de er "ferske", og pynten festes med limpistol.
Det virket som at den nye eieren ble fornøyd med resultatet, og det er det viktigste av alt :)

Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar