Sider

onsdag 26. desember 2012

Julebordet

Nå er selve juleaften over, men du og du som vi nyter de andre dagene i jula også. Dette året er det første året at både jeg og Kenneth har fri hele jula, lykke! Vi koser oss kjempe mye, nå er gubben blitt frisk fra feberen også, så nå er det bare velstand i knupphuset :)
I går hadde vi familien til Kenneth her på middag. Det ble ingen tradisjonell julemat, men godt ble det likevel. Vi stekte indrefilet av svin i leirgryte med grønnsaker, løk og hvitløk, vi serverte dette med ovnsstekte mandelpoteter med maldonsalt og dill. Til tilbehør hadde vi baconstekte rosenkål og grønnsakene fra leirgryta. Ved siden av dette serverte vi hjemmelaget peppersaus, det ble kjempe godt! Til dessert ble det litt diverse bær og vaniljeis, jeg tok blant annet noe av multa og varmet den opp sammen med karamellikør, mmm, varm multe og kald is var en god kombo ;)
Jeg pyntet med rødt, hvitt og levende lys. I stedet for bruke juleserviset vårt, brukte jeg serviset vi ønsket oss til bryllupet, det funka bra det..


 
 
Den gigantiske huslyslykta på det øverste bildet fikk vi i julegave av bestemor til Kenneth, jeg liker det godt :) Jeg pyntet ikke bordet så mye før middagen, men jeg satte ut de søte mariskålene vi har, hehe, tre ekte og en fake, jaja, fine er dem uansett..
 
Fortsatt god jul! Det er så koselig å se at dere titter innom bloggen, legg gjerne igjen et spor etter deg også :)
 
Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar