Sider

mandag 7. november 2011

Sara Bernard

I går gøyv jeg på med julekaker. En liten gjeng kaker som skulle fryses ble til i søndagens arbeidslyst. Jasså, vil du ta en titt sa du? En smak var det du skulle hatt, for dem ble ganske så gode. Nesten som knupp :)
Jeg hadde tilfeldigvis to ruller med (kremt, kremt) ferdig (host) kransekakemasse liggende, skulle vel sikkert laget den selv, men skitt au, slik ble det denne gangen.. Det ble litt kransekakepinner, minipinner dyppet i sjokolade. Også ble det litt Sara Bernard, har ikke laget noen av delene før. Kransekakepinnene var det jo heller ikke så krevende å lage da.



Etter å ha lest meg opp på de himmelgode Sara Bernard kakene, så fant jeg ut at noen lager de store, andre lager de små. Noen lager drømmekakene med krem av fløte, andre lager krem av smør og egg. Noen har sjokoladekrem, andre har gul eggekrem. Også bunnene finnes det mange varianter av. Jeg kjørte safe, brukte ferdig kransekakemasse, laget sjokoladekrem av ei oppskrift jeg visste var en vinner (fikk den av superSaraBernardbaker og ekstramamsen på andre sida av bekken), til toppingen brukte jeg vanlig mørk kokesjokolade iblandet litt olje. Kakene mine ble ganske små, tynn bunn og mye krem. En god munnfull :)


Jeg tror det skal bli ei koselig juletid i knupphuset!

Ha en smakfull mandagskveld :)

Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar