Sider

tirsdag 8. november 2011

sjokoknupp

Det blir veldig mye baking og godter på bloggen min om dagen, og slik blir det i dag også. Skal snart finne på noe annet å blogge om nå. hehe.. Når jeg var i Skien forrige helg, så var jeg innom Søstrene Grene. Oh my God, elsker den butikken! Denne gangen kjøpte jeg med noen søte små sjokoladeformer som jeg prøvde i går kveld. Se så søte... Til og med fargene roper til meg: "kjøp meg, jeg er så søt"


Det var utrolig spennende å støpe sjokoladen i formene. Den ferdig støpte sjokoladen ble knallfin. Så om formene ropte "kjøp meg, jeg er så søt" så ropte i hvert fall sjokoladen "spis meg, jeg er så søt!"



De ferdige konfektene ble ganske mektige. Dersom det blir mere sjokostøping nærmere jul, så tror jeg at jeg skal prøve meg frem litt med nøtter og andre godsaker i også. Knuppene ble veldig fort seige i kantene, og det er upraktisk så lenge man må ta rett på sjokoladen, men de smakte veldig godt, og så veldig fine ut! Hverdagsgleder :)

Når jeg først har dere her... Jeg har et juleservise som er mer eller mindre ukomplett, og som ikke produseres mer :( Jeg har én flat tallerken, sju boller og elleve kopper i serien "Dompap" som Porsgrund Porselen hadde for noen år siden. Det er ikke et middagsservise, men en type frokostservise. Jeg kunne gjerne tenkt meg tolv av alt. Her er en liten smakebit av hvordan trykket er på tallerkenen: Legger ut flere bilder av hvordan hele serviset ser ut senere.


Noen der ute som kan hjelpe meg med dette?

God tirsdag til alle, både prinsesser og pirater, og alle oss andre dødelige og udødelige :)

Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar